West of Balaton – A nyugati part közös kampánnyal készül a szezonra

Ha nyár, akkor sokaknak irány a Balaton. S ott, ahol a kicsi és a nagy találkozik, a legjelentősebb turisztikai attrakciók közös kampánnyal várják a látogatókat.

A Kis-Balaton és a Balaton nyugati régiója a West of Balaton együttműködés keretein belül közös pecsétgyűjtő kedvezményrendszerrel és játékkal indítja a 2022-es szezont. A kampány online felületét portálunk biztosítja a csodalatosbalaton.hu/wob hivatkozáson.

A május 11-ei közös sajtótájékoztatón a vezető képviselők a Kis-Balaton Látogatóközpontban számoltak be a West Of Balaton márka mögött rejlő turisztikai helyszínekről, és a közös vizuális illetve kommunikációs stratégia hasznos előnyeiről.

A strandolás mellett rengeteg itt a bakancslistás felfedeznivaló, amelyekből a térség öt zászlóshajója most hét helyszínt ajánl jelentős kedvezménnyel közös szórólapján.

Az öt szolgáltató egyben a régió öt legjelentősebb desztinációja is, köztük a Balaton-felvidéki Nemzeti Park, Keszthely, Hévíz, Zalakaros és Zalaszabar. Így az itt nyaraló családok minden tagja számára akad megfelelő úti cél és élményforrás, amelyeket a helyszíneken külön információs tábla jelez, és egybegyűjtve, szórólap formájában a látnivalóknál vagy a tourinform irodákban bárki magához vehet.

A 20%-os West Of Balaton kedvezmény hét helyszínen érvényesíthető:

Magyarország leglátogatottabb barokk kastélyában Keszthelyen, a Helikon Kastélymúzeumban, a világviszonylatban is egyedülálló Hévízi Tófürdőben, de felejthetetlen családi élmények garantáltak a Zalakarosi Fürdőben is, és ha már itt járunk, az aprónéppel vétek volna kihagyni a hullámvasutazást a zalaszabari Zobori Élményparkban. A Kis-Balaton Látogatóközpontban, a Kápolnapusztai Bivalyrezervátumban és a Vörsi Tájházban pedig megismerkedhetünk a Kis-Balaton egyedülálló élővilágával, Matula bácsi, a nádasok és lápok lenyűgöző madárcsicsergős világával.

Hogy működik?

Az első helyszínen megváltott teljes árú belépő mellé érdemes a kihelyezett szórólapot magunkhoz venni, rajta a kampányban résztvevő többi látnivalóval. Ezt a szórólapot minden helyszínen magunk pecsételhetjük az adott látnivaló egyedi dombornyomó szárazbélyegzővel. Ez a pénztárnál felmutatva minden helyszíneken 20%-os kedvezményre jogosít, s végig érdemes is magunknál tartani, mert az összes pecséttel egy tudásalapú nyereményjátékban is részt vehetünk.

A dombornyomó szárazbélyegzőt keressétek a kihelyezett információs tábláknál. Szórólapok a helyszíneken, a keszthelyi, hévízi és zalakarosi Tourinform irodákban is találhatók.

Mikortól gyűjthetünk pecsétet az élmények mellé?

A WoB játéka már a nyári szünidő előtt, június 1-jén indul, a sorsolás időpontja pedig 2022. december 6.

A sajtótájékoztatón felszólalók átfogó betekintést nyújtottak a térség turizmusának alakulásába és méltatták a közös együttműködést.

Juhász Szabolcs, a Magyar Turisztikai Ügynökség szakmai igazgatója a régió turisztikai fejlesztéseit, melyeknek ma a West Of Balaton ad közös arculatot, mindannyiunk gyerekkorának meghatározó élményeihez képest megdöbbentőnek nevezte. A régióra jellemző hálózatos, közös gondolkodáson alapuló desztinációs összefogás, amely komplex élményeket nyújt, mindig is meghatározó volt, ám ennek egy újabb mérföldkövének nevezte a sajtótájékoztató apropóját.

Beszédében hivatkozott a Nemzeti Adatszolgáltató Központ 2021-es évi szállásadataira, mely szerint a Balaton turisztikai térség szálláshelyein az előző évhez képest 21 százalékkal több, összesen 2,2 millió vendég összesen 7,6 millió vendégéjszakát töltött el. Ez az ország teljes vendégforgalmának 26 százaléka. A legnépszerűbb települések közé tartozik Hévíz, Zalakaros és Keszthely is, ahol már felismerték a desztinációs összefogás fontosságát.

Szó esett az adatvezérelt ágazatirányításról is, melynek segítségével a szakemberek követni tudják az egyes szálláshelyeken és látnivalóknál megfordult turisták mozgását, vagyis az egyik turisztikai desztinációból a másikba látogatók számadatait. A West Of Balaton kezdeményezése kiváló lehetőséget biztosít a további hálózatosodás előmozdítására és az idelátogatók mobilitásának ösztönzésére. A hálózatosodás kiváló példájának nevezte a West Of Balaton együttműködést, amely kölcsönös kedvezményekkel, és közös kommunikációval, együttműködve, partnerként segíti a résztvevő szolgáltatókat a turisztikai piacon.

Nagy Bálint, országgyűlési képviselő is méltatta a szakmai együttműködésre épülő, nagy lehetőségeket rejtő kezdeményezést, amelyet örömmel támogat a jövőben is.

Hévíz város képviseletében Kepli József alpolgármester elmondta, hogy Hévíz számára nem ismeretlen a térségi összefogás, és Novák Ferenc, Zalakaros Város polgármestere is az együttműködést nevezte a település ars poeticájának. A Zalakarosi Gyógy- és Élményfürdő, mely az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően Magyarország egyik legnagyobb és egyben legnépszerűbb fürdője lett, rengeteg családot vonz, akik a tapasztalatok szerint szívesen veszik igénybe a környék más minőségi szolgáltatásait is. Novák Ferenc fantasztikusan jó elképzelésnek nevezte a korábbi évek együttműködésein nyugvó partnerséget, amely kedvezményeket biztosító szolgáltatásokkal teszi tartalmasabbá a nyugat-balatoni régióba látogatók nyaralását.

Dr. Holléné Dr. Mándó Zsuzsanna, a Hévízgyógyfürdő és Szent András Reumakórház igazgatója az egészségturizmus terén a holisztikus szemléletet emelte ki, amely az egész embert állítja a gyógyítás központjába. A West Of Balaton kezdeményezést megfelelő lehetőségként értékelte arra tekintettel, hogy a régió négyévszakos plusz szolgáltatásai a fizikai, mentális és spirituális jólétet szolgálják.

Puskás Zoltán, az idén 25 éves jubileumát ünneplő Balaton-felvidéki Nemzeti Park igazgatója rámutatott, mekkora részt vállal a Nemzeti Park folyton megújuló, együttműködő partnerként is az ökoturisztikai szektorban. A West Of Balaton partnerséget kiváló kapcsolódási lehetőségként, küldő és fogadó partnerként értékelte.

A Helikon Kastélymúzeum ügyvezető igazgatója, Pálinkás Róbert, bíztatónak nevezte a most induló szezont, amelyben nem hátradőlni, hanem folyamatosan fejleszteni kell az újabb és újabb attrakciók érdekében. A térség együttműködése és az ökoturizmus szempontjából is hasznos, a kastély saját logós kerékpárflottáját is kiemelte, hiszen a többi desztinációt akár két keréken is felfedezhetik a Keszthelyre látogató turisták.

A Zobori Élménypark információtechnológiai fejlesztéseiről Bogdán Amanda beszélt a sajtó képviselőinek. A 2022-es szezont már saját mobilapplikációval kezdi az Élménypark. A papírmentes, érintésmentes, bankkártyás fizetési és beléptetési rendszer az adatvezéreltség és a hatékonyabb kommunikáció jegyében valósul meg. Kiemelten fontosnak nevezte a környezettudatosságot is, amely az élményparkba látogató fiatal generációk számára az élménypark területén is példaértékű kell, hogy legyen.

Érdemes figyelni tehát a West Of Balaton partnerség stratégiai együttműködésére, hiszen a járványidőszakot követő idei turisztikai szezonban a régió népszerűsítésével egyidejűleg első sorban a családokat igyekeznek megszólítani, hogy minél aktívabban és színesebben élvezhessék a régióban töltött időt.

#CsodalatosBalaton Kövess minket Instagramon is!

Használd posztjaidnál a #CsodalatosBalaton hashtaget!