Balatonfenyvesi kisvasút: júliustól a teljes vonalon megindul az utasforgalom

Imremajor és Csisztafürdő közötti nyolc kilométeres szakaszon 2002 óta szünetel a közlekedés, így teljesen új pályát kell építeni, illetve a hidakat, vasúti átjárókat is jelentősen fel kell újítani.

A balatonfenyvesi kisvasút építését 1950-ben kezdték meg a Balaton egykoron legnagyobb öblét képező Nagyberek területén. A gazdasági vasútnak épült vonalon mára a személyszállítás az egyeduralkodó.

A fejlesztéseknek köszönhetően a kisvasút a Balaton környékének egyre kedveltebb turisztikai célpontjává válhat.

fotó: MÁV

A Balatonfenyvesi kisvasúton 2018-ban és 2019-ben összesen 2,3 kilométeren építették át a vágányokat, hét vasúti átjárót és egy hidat újítottak fel, a balatonfeny­vesi végállomás három deltavágányát és négy váltóját is korszerűsítették közel félmilliárd forintból.

Most a nagybereki tájakat bejáró kisvasút hálózatának másik vonalát, az Imremajor és Csisztafürdő közötti 8 kilométeres szakaszát építik újjá.

fotó: MÁV

A munkálatokat a régi pálya elbontásával már tavasszal elkezdték és a tervek szerint 2021 nyarán indulhat el a forgalom a megújult vonalszakaszon.

A csisztapusztai vonal újjáépítése egész évben biztosítja majd a termálfürdő könnyebb elérhetőségét, ezáltal a gyógyturizmus, a térség fellendülését hozhatja.

fotó: MÁV

#CsodalatosBalaton Kövess minket Instagramon is!

Használd posztjaidnál a #CsodalatosBalaton hashtaget!