Már fektetik a síneket, 2021-ben Csisztafürdőig zakatol a kisvasút

A nyomvonalon 2002 óta szünetel a közlekedés, így teljesen új pályát kell építeni, illetve a hidakat, vasúti átjárókat is jelentősen fel kell újítani.

Jövő nyáron már Csisztapusztáig roboghatunk a balatonfenyvesi kisvasúttal. Imremajor határában most fektetik le a síneket, s a töltéseket bazaltkővel erősítik meg.

A fejlesztéseknek köszönhetően a 70 éves kisvasút a Balaton környékének egyre kedveltebb turisztikai célpontjává válhat.

A tervek szerint jövő tavasszal Csisztapusztán a Berek Látogatóközpont is megnyitja kapuit, ahol a Nagyberek természeti környezetét mutatják be.

A csisztapusztai vonal újjáépítése egész évben biztosítja majd a termálfürdő könnyebb elérhetőségét, ezáltal a gyógyturizmus, a térség fellendülését hozhatja.

fotó © MÁV

A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságának tájékoztatása szerint a kisvasúton 2018-ban és 2019-ben összesen 2,3 kilométeren építették át a vágányokat, hét vasúti átjárót és egy hidat újítottak fel, a balatonfeny­vesi végállomás három deltavágányát és négy váltóját is korszerűsítették közel félmilliárd forintból. Most a nagybereki tájakat bejáró kisvasút hálózatának másik vonalát, az Imremajor és Csisztafürdő közötti 8 kilométeres szakaszt is újjáépítik, erre a célra 2,1 milliárd forint támogatást különítettek el. Mivel ezen a vonalon 2002 óta szünetel a közlekedés, most teljesen új pályát kell építeni.

A munkálatokat a régi pálya elbontásával már tavasszal elkezdték, jelenleg a régi műtárgyak elbontása és feltáróutak kialakítása zajlik, s még idén megépül az első új pályaszakasz Imremajortól a táskai elágazásig. Csisztapusztán állomásépületet építenek, mosdó, kerékpártároló, vendéglátóipari egység és parkoló is létesül. Imremajor állomáson esőbeállót alakítanak ki. A tervek szerint 2021 nyarán indulhat el a forgalom a megújult vonalszakaszon.

Hatvanezer utas váltott jegyet a legutóbbi nyári szezonban.

fotó © MÁV

Volt olyan nyári nap, mikor 1700 kiránduló választotta a balatonfenyvesi vonalat. A turisztikai szezonban átlagosan több mint hatvanezren utaznak a kisvasúttal. A nagy érdeklődésre való tekintettel rendszeresen három kocsiból álló szerelvényeket indítanak, minden vonatban közlekedett kerékpárszállító kocsi, melyben a babakocsikat is kényelmesen el lehet helyezni. Az 1950-től eredetileg gazdasági vasútnak épült vonalon mára a személyszállítás az egyeduralkodó: nyáron igen jelentős a balatoni kirándulóforgalom, de a somogyszentpáliak és imremajoriak számára a közösségi közlekedést is ezek a kisvonatok jelentik. A kisvonatokon regionális tarifa van érvényben, ezért az országos árakhoz képest 25 százalékkal olcsóbban lehet jegyet váltani írja Somogy megye hírportálja.

#CsodalatosBalaton Kövess minket Instagramon is!

Használd posztjaidnál a #CsodalatosBalaton hashtaget!