100 veteránautó érkezik a balatonlellei Bl YachtClub kikötőjébe hétvégén

A Total Chrono Classic rajtjánál 2019. szeptember 21-én több, mint száz veteránautó és különleges youngtimer indul Székesfehérvárról Balatonlelle felé

1952-től napjainkig sokat fejlődött az autógyártás, a változatos autókaraván visszarepít a régi időkbe. Az érdeklődők nosztalgiával tekinthetnek a mezőnyben egyedülálló autókra. A 265 km hosszú, változatos útvonalon tizenkét ügyességi feladat is vár a résztvevőkre a navigálás mellett.

Immár nyolcadik alkalommal találkoznak Székesfehérváron a Total Chrono Classic futam résztvevői. Már reggel 8:00 órától érkeznek az ország minden szegletéből a makulátlan állapotban lévő oldtimerek a belváros közvetlen közelébe, a Plaza mellé a Mátyás Király körútra. A rajt 9:15-től kezdődik a zsákutca végén, ahol minden résztvevőt bemutat a szakértő műsorvezető.

A Total Chrono Classic túraverseny az Oldtimer Szuperkupa, Magyarország legnagyobb veteránautós túraverseny-sorozatának utolsó futama, ahol a gyönyörűen restaurált és műszakilag kiváló állapotban lévő autók nem csak kiállításszerűen láthatók, hanem működés közben hallhatóak, „érezhetőek”.

Útvonal

A székesfehérvári start után Aba felé veszi a mezőny az irányt, ahol mindig sokan várják az autókat. A térségben eddig nem érintett utakon jutnak el a Balaton megpillantásáig, de a partot csak a Zamárdiban lebonyolított ebéd pihenő után érintik Balatonföldvárnál. A köröshegyi vadászkastély az egyik legszebb fényképháttér lesz az úton. A balatonlellei Kishegyre vezető utak lesznek a legszűkebbek, de a kilátás minden nehézségért kárpótol majd. A befutó előtt látványos ügyességi feladatok zajlanak majd Fonyódon és Lengyeltótiban is. A vitorlások közé fut be a mezőny a BL YachtClub kikötőjébe, ahol a díjkiosztóval zárul az egynapos túra.

Túraverseny

Mercedes Benz SL300, fotó © CsodalatosBalaton.hu

A túra keretein belül zajló verseny nem a gyorsaságról szól, a résztvevőknek mindenütt előírt időpontokat, átlagidőket és átlagsebességeket kell a KRESZ szerint betartaniuk. Az autóban ülő páros – vezető és navigátor – tökéletes összhangban kell együttműködjenek egymással, az autóval, és mechanikus stopperórájukkal. Az ügyességi szakaszokon az előírt szintidőt századmásodperc pontossággal kell teljesíteniük! Minden századnyi eltérés (akár korábban, akár később érkeznek a feladat végéhez az előírtnál) egy hibapontot jelent, a győztes pedig az lesz, aki a nap során a legkevesebbet gyűjti be ezekből. A sportélmény mellett a fő cél egy kellemes autózás az ország egyik legszebb vidékén, csodás környezetben.

Résztvevők

Frissítő pont, fotó © CsodalatosBalaton.hu

A túrán sokféle márka képviselteti magát a különböző kategóriákban, ma is létező, de letűnt márkák is szerepelnek a rajtlistán 1954-től napjainkig: Alfa Romeo, BMW, Chevrolet, Citroën, Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Jaguar, Lada, Lancia, Mercedes-Benz, MG, NSU, Opel, Peugeot, Porsche, Range Rover, Renault, Triumph, VAZ, Volkswagen és Zsiguli is lesz az indulók között. Jellemző a hazai versenyek színvonalára, hogy több osztrák és cseh párosok is vállalták a hosszú utazást a túra kedvéért tovább színesítve a mezőnyt.

Néhány különleges résztvevő

Mercedes-Benz 300 SL (1954)

A 300 SL, művésznevén a “sirályszárnyú” vagy “Gullwing” modellt 50 autós újságíró, konstruktőr és egyéb szakember 2000-ben az évszázad sportkocsijává választotta a Motor Klassik c. elismert veterános szaklap által tartott szavazáson. Ebből a példányból tíznél kevesebb készült, mert az úgynevezett “rudge” kereket és az 5 sebességes váltót csak kevés darabszámmal gyártották. Tulajdonos tudomása szerint az autót az USA-ban versenyekre használták, egy ilyen során a ’80-as években összetörték. Azonban 2013-ban alapoktól kezdve teljesen felújították és azóta eredeti állapotban pompázik.

1959 – Chevrolet Corvette

Az első szériás Corvette az amerikai autógyártás egyik meghatározó modellje, és az első jelentős amerikai sportkocsi. Már az 50-es években is műanyag karosszériával készült a sportos és gyönyörű autó. A típust 1953-tól 1962-ig gyártották.

1970 – Opel GT

Az Opel GT egy orrmotoros hátsókerék meghajtású sportkocsi, mely 1968-tól 1973-ig épült, kis darabszámban. A Corvette vonalait idézi, de európai szemnek finomabb vonásokkal. Érdekessége hogy az autó nem bukó lámpás, hanem forduló lámpás, ami már nem elképzelhető a modern autók esetében.

1984- BMW 635 CSi

A modell a BMW E24 család tagja, ami a BMW 6-os sorozatának első generációja. Ezt a típust 1982 és 1989 között gyártották és kizárólag 2 ajtós coupé változatban készült. Teljesítménye 219 lóerő, nyomatéka 310Nm 6500-as fordulaton. A túrán résztvevő példány egy spanyol gyűjteményből került Veszprém megyébe.

1990 – Renault Alpine

A Renault tulajdonába került Alpine cég, amely mindig is a Renault technikai alapjaira épített könnyű sportkocsikat,1984 novemberében elkészültek a digitális korszakra hangolt, új kupéval, a GTA-val. Napi 10 autóval kezdték a gyártást, később évente kb.1000 darabot gyártottak. Tipikus 80-as évekbeli űrautót látunk, azzal a merészséggel, amit csak egy ilyen kisszériás kocsinál engedhet meg magának egy gyártó. Sima lemezek, integrált, fényezett lökhárítók, nagy üvegfelületek, bura a fényszórók előtt, rejtett kilincsek.

1993 – Honda NSX

A 90-es években a Honda szupersportkocsijaként ismerhette meg a világ. Ez a típus a világ első tömeggyártásban gyártott autója, ami teljes alumínium kasztnival készült. A 3 literes V6-os motorblokk is teljesen alumíniumból készült és 272 lóerős. Az autó tökéletes behangolását Ayrton Senna végezte el, aki ezekben az években a Honda Formula1-es világbajnoka volt. Az összesen 10 db sárga színű európai példány egyike.

Nyolcadik éve a BL YachtClub & Apartments a Total Chrono Classic befutó helyszíne.

A BL YachtClub az egész éves balatoni szezon úttörője. Számtalan egyedi programmal és látványossággal bizonyították már, hogy a Balaton télen-nyáron menő. Elsőként telepítettek jégpályát a Balaton partra, de az ő nevükhöz fűződik az egyre népszerűbb Téli Vitorlás Versenysorozat, és megannyi gasztro rendezvény is, mint például a 7 állomásos GasztroPiknik sorozat. Sok rendezvényük közül a Total Chrono Classic az egyik legfontosabb.

Látványos nézői helyszínek

Az autók percenként követik egymást, a táblázat az első autó érkezését jelöli és az utolsó távozásának várható időpontját. Érdemes az első autó érkezéséhez igazítani az autók megtekintését. A túraversenyt megelőző napon Budapesten az AsiaCenter parkolójában is megfordul a mezőny egy része.

Támogatók

A verseny névadója a Total. A cég a világ negyedik legnagyobb olaj- és gázipari vállalata, és a világ élvonalába tartozó vegyszergyártó. Több mint 130 országában működik, és közel 97.000 alkalmazottat foglalkoztat. A Total Chrono Classic támogatója Székesfehérvár Megyei Jogú Város és a balatonlellei BL YachtClub.

A rendezvény hivatalos honlapján bővebb információk, rajtlista és szabadon felhasználható fotók is megtalálhatóak: www.chronoclassic.hu

A Chronomoto Team Magyarország legnagyobb autó- és motorsport időmérő szolgáltatója és szervezőirodája. Évente több, mint 150 esemény partnerei, mint időmérők vagy szervezők.

Hivatalos időmérők az FIA Rallycross Világbajnokság teljes sorozatán 12 országban, partnerei a Hungaroringnek, dán, angol, osztrák, szlovák és számtalan hazai versenysorozatnak. Szervezőként a Total Chrono Classic mellett a Mercedes-Benz Classic Csillagtúra szakmai szervezői és számtalan rendezvényügynökség partnerei autós túrák lebonyolításában. Időmérő szolgáltatásukat 1998-ban kezdték, Veteránautós túrák szervezését 2002 óta végzik.

#CsodalatosBalaton Kövess minket Instagramon is!

Használd posztjaidnál a #CsodalatosBalaton hashtaget!