Tátika, a legendák vára a Balaton-felvidéken

Több mítosz is kapcsolódik a bazaltkőből épült várhoz, amely a források szerint a 13. században épült

Az egyik legenda még Hévízzel is összekapcsolja:

Tátika kapitányának, Pethő Gábornak leánya, Klárika, egy betegség után nem tudta mozgatni a lábait. Ezt a szomorúságot a várúr csak legjobb barátjának fiával, Rezi Sándorral osztotta meg, aki már több éve szerelmes volt a fiatal lányba. Klárika szíve is a fiatalúrért epedett, így a kézkérés sem váratott sokáig. Rezi Sándor legfőbb célja az volt, hogy ifjú menyasszonyát meggyógyítsa. Egy cigány asszony mesélt neki a közelben levő, érdekes illatú tóról, ahova Rezi Sándor már másnap elvitte Klárikát. S láss csodát, négy héttel azután, hogy megmártózott Klárika a Hévízi-tóban, már a saját lábán ment föl a vár második emeletére.

2019. április 28-án mi is nekivágtunk, hogy meghódítsuk a történelem viharai által megtépázott vár romjait.

Zalaszántó-Bazsi között tértünk le a főútról és egy kis erdei pihenő mellett tudtunk parkolni.

Kezdő túrázóknak is jó “bevezető” terep: többnyire széles ösvény, bazalt kövekkel és az úton keresztbe fekvő fatörzsekkel tűzdelt, jól kitáblázott útvonal, ahol épp akkor ér véget egy nagyobb kaptató, mikor már a pulzusunk az egekben és levegő után kapkodunk.

Aztán következett egy lankásabb rész, hogy rendeződjön az oxigén-ellátásunk, majd egy keskenyebb, és egyre jobban emelkedő ösvényen folytattuk tovább az utunkat.

Pihenőhely útközben, de a csalános elvette attól a kedvünket, hogy leüljünk a padra.

A fáradtságot feledtette a mérhetetlen nyugalom, melyet a hely áraszt

A madárcsicsergés, az illatozó növényzet, az utunk mellett látható hatalmas bazalttömbök, és átkarolhatatlan vastagságú fák.

A várhoz közelítve egyre szűkebb úton haladtunk, s hevesebben vettük a levegőt, így nagy öröm volt meglátni a romokat.

A gerendák nyomai a várfalon

Az öregtorony és a vár falai

Egy pihenőhely, illetve kőtár, amelyet (a képen nem látható részen) szemétlerakónak használnak. Elképesztő és nagyon szomorú látvány volt!

A falmaradványok, s a kissé rendezetlen terep

A kilátás pazar, jól látszódik a Sztupa, a Balaton-felvidék hegyei, s a köztük megbújó Balaton vize is megcsillant.

Túrabakancs, sok folyadék, kullancsriasztó elengedhetetlen, és a fényképezőgépet se hagyjátok otthon!

A cikkben szereplő fotók 2019. április 28-án készültek Zalaszántón, a Magyar Turizmus Média Kft. tulajdonát képezik, azokat interneten, nyomtatott formában, vagy bármilyen más módon megjelentetni, másolni, közölni tilos. A fentiektől eltérni kizárólag a www.csodalatosbalaton.hu oldal üzemeltetőjének írásos engedélyével van lehetőség.

Summary
Tátika, a legendák vára a Balaton-felvidéken
Article Name
Description
Tátika vára Zalaszántó – Zalaszántó határában, a Keszthelyi-hegység 413 méter magas bazalthegyén áll Tátika vára, amely feltételezhetően hazánk egyik legkorábban épült magánvára.
Author
Publisher Name
CsodalatosBalaton.hu
Publisher Logo

#CsodalatosBalaton Kövess minket Instagramon is!

Használd posztjaidnál a #CsodalatosBalaton hashtaget!