Meghódítottuk a 600 éves, 427 méter magason álló Rezi várat

A Keszthelytől 8 kilométerre fekvő Rezi határában a jól védhető, meredek dolomitbércre valószínűleg a 14. században építették a várat.

A 14. század közepén Nagy Lajos a Laczkfi családnak adományozta, majd tulajdonváltások után a Pethő családhoz került. Pethő János Rezibe költözését Keszthely 1548-as felégetése utánra tehetjük, 1550-ben már források is igazolják. A török időkben a népes Pethő család egyik részének Rezi volt a menedéke, a másik felének Tátika.

Feltehetően Tátika várával egy időben gyújtották fel az aprócska rezi várat is az Oszmán Birodalom katonái, így már egy 16. századi oklevélben romként emlegetik.

2019. május 19-én mi is elindultunk, hogy meghódítsuk Rezi várát, illetve már csak a romjait, a fegyverek helyett túra felszereléssel. Keszthely felől Cserszegtomajon keresztül értünk Rezibe, ahol a Vár utcára kanyarodva a táblák segítségével könnyedén megtaláltuk a helyszínt.

Egy köves út vezet a várhoz, de az előző napok csapadékos időjárása miatti sár, no meg a gyaloglás élvezete miatt két lábon tettük meg a 4,8 kilométeres távolságot.

A Rezi vár tanösvényen nem lehet eltévedni, hiszen minden fontos pontnál eligazító, vagy információs tábla áll

Több mint négy kilométeren keresztül haladtunk az erdővel szegélyezett széles úton.

A bodza illata elegyedett a még itt-ott megmaradt medvehagymáéval. A madarak csicseregtek, idilli volt minden perc.

Szerkesztőségünk Panka kutyája is velünk tartott.

A túra után nem győztük megszabadítani a kullancsoktól. Fontos, hogy védekezzetek a vérszívók ellen magatok és a kutyák érdekében is!

Több pontnál kellemes pihenőt is kialakítottak

A tanösvény nem nevezhető nehéz terepnek.

Finoman emelkedik csak a szint, nem kell levegő után kapkodni.

A fakitermelés nyomai.

Aki autóval érkezne kirándulni a várhoz

ez az a pont, ahonnan már kénytelen gyalogosan folytatni az utat. Egy kis parkolót is kialakítottak ezen a helyen.

Az elkövetkező 500 méter a túra legnehezebb szakasza.

Egy vízfolyáson halad a meredekebb ösvény, a nagyobb kövek, a gyökerek, a sár, és a vizes avar miatt erősen ajánlott a túrabakancs. A bokrok és a fák néhol annyira benőtték a kis utat, hogy teljes árnyékban, nyakat behúzva tudtunk csak haladni, de annyira részesei voltunk a természetnek, hogy minden lépés örömöt okozott.

Letudva ezt a rövid távot értünk el a vár lábánál fekvő erdei pihenőhöz.

Ez volt az egykori huszárvár területe.

Egy rövid pihenő után

már csak tényleg néhány lépés, és a vár kapujában vagyunk…

… ahonnan egy fedett részbe lépünk

A falon egy emléktábla az ’56-os keszthelyi fegyveres egyetemisták tiszteletére.

A zárt helyiségből kilépve

a lenyűgöző panorámán kívül a vár megmaradt falai és egy irány, illetve távolságjelző tábla fogadott minket.

A keleti falszakasz.

Bejárat a belső udvarról

Az egykori lakótorony keleti fala

Panoráma

a lakótorony helyéről

Panoráma 2.

A borús és párás idő ellenére is elragadó kép tárult elénk a várom romjaitól minden irányba

A cikkben szereplő fotók 2019. május 19-én készültek Reziben, a Magyar Turizmus Média Kft. tulajdonát képezik, azokat interneten, nyomtatott formában, vagy bármilyen más módon megjelentetni, másolni, közölni tilos. A fentiektől eltérni kizárólag a www.csodalatosbalaton.hu oldal üzemeltetőjének írásos engedélyével van lehetőség.

Summary
Meghódítottuk a 600 éves, 427 méter magason álló Rezi várat
Article Name
Description
Rezi vár – Bár egész évben látogatható a Meleg-hegy szirtjén álló Rezi vár, szerintünk a tavaszi és nyári tobzódó természet nyújtotta színek és illatok közepette a legjobb ellátogatni a várhoz.
Author
Publisher Name
CsodalatosBalaton.hu
Publisher Logo

#CsodalatosBalaton Kövess minket Instagramon is!

Használd posztjaidnál a #CsodalatosBalaton hashtaget!