Hegyen-völgyön át a Balatonra kacsintó Padkűi-kilátóhoz

2015-ben adták át a 408 méter magas Pad-kövén álló a Padkűi-kilátót, amely mintegy 19 méteres csúcsmagassággal emelkedik a táj fölé.

Engedve a hívogató tavaszi napsütésének – szigorúan betartva a járványügyi előírásokat – a Keszthelyi-hegységben túráztunk 2020. április 4-én.

Öt óra alatt tettük meg a 11 kilométeres távot, ami valljuk be, nem egy sport rekord. Nem csak azért tartott ilyen hosszú ideig a túránk, mert kifogott egy-két kaptató rajtunk, vagy a bokáig érő avar fedte köves ösvények megnehezítették a gyaloglást.

Az ok főleg az volt, hogy csodákra leltünk, és minden pillanatát meg akartuk élni!

Csak leülni egy kidőlt fa törzsére, hallgatni a fakopácsokat, a madarak csivitelését, a távolban neszező erdei állatokat, beszívni a medvehagyma illatával keveredő friss levegőt.

A gyenesdiási Nagymezőről indultunk, és a Büdöskúti-völgyön át a Padkűi-kilátó volt túránk célállomása.

A Nagymezőt elhagyva, követve a piros jelzést, már tudtuk, hogy ennél nem is találhattunk volna jobb útvonalat. Csak mi voltunk: mi és a háborítatlan természet.

Kellemes sétával értük el a Hatlábú pajtát

Büdöskút felé indultunk az esőbeállótól, a Hatlábú pajtától

Néhány lépésre egy több száz éves bükkfaóriás maradványa tornyosul kopáron az ég felé, Ferencz József fája

A legenda szerint Ferencz József itt ebédelt egy vadászat alkalmával, ezt hirdetve emlékoszlopot is emeltek a fa előtt.

A vén bükkfát néhány évvel ezelőtt az ország legnagyobb bükkfájának tartották, 2012-ben még zöldelltek élő részei, 2013-ra azonban állva halt el végleg.

Bükkfák, gyertyánok, tölgyfák kísérték utunkat a Büdöskúti-völgyben

Bármerre néztünk hatalmas medvehagyma mezőket láttunk

Jó volt megérkezni a Balatongyörök külső területéhez tartozó a Büdöskúti pihenőhelyhez, amely az egykor itt található forrásról kapta a nevét

A tisztáson áll Szent Hubertusz, az erdészek, a vadászok és a lövészcéhek védőszentjének szobra

A megérdemelt pihenő után indultunk a célállomásunk felé, a Padkűi-kilátóhoz

A Bakonyi Attila építész tervezte kilátó erdei- és vörösfenyőből épült, magassága 18,9 méter, kilátószintje pedig 12,6 méter magasan van, amelyhez fa csigalépcső vezet fel. A kilátót 2015. július 1-én adták át.

A Keszthelyi-hegység számtalan kilátója közül a Padkűi emelkedik a legmagasabban

A dolomit-tetőn álló építményből csodás panoráma tárul elénk: a környék erdős dombjai, s a Balaton nyugati része, a Keszthelyi-öböl.

Leereszkedve Padkű tetejéről egy kis kitérőt tettünk, és egy kaptatót legyűrve az Öreg-Szék-tetőre is felmásztunk

A Balaton háttere előtt a Berzsenyi-kilátó

Kellemesen elfáradva sétáltunk vissza a Nagymező irányába

#CsodalatosBalaton Kövess minket Instagramon is!

Használd posztjaidnál a #CsodalatosBalaton hashtaget!