Bemutatták a 2017-es évjáratú BalatonBorokat

Minden eddiginél több, 28 észak- és dél-balatoni pincészet részvételével készült el a régió közösségi bormárkája, a BalatonBor harmadik évjárata.

A BalatonBor 2016-ban debütált a régió vezető pincészeteit és éttermeit tömörítő Balatoni Kör és a Rizling Generáció borszakmai összefogás közös kezdeményezéseként. A koncepció lényege, hogy az előírt feltételeknek megfelelő balatoni pincészetek olaszrizlingjei egységes dizájnnal ellátott palackokban, közös brand alatt, de saját néven jelennek meg a piacon.


Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes, fotó © Török Brigi | Csodálatos Balaton

Az esemény nyitóbeszédében Szalay-Bobrovniczky Alexandra Budapest főpolgármester-helyettese elmondta, hogy a BalatonBort jellemző tudatos brandépítés egy követendő példa. Véleménye szerint Budapest és a Balaton is hasonló jó értékekkel bír, de mindkét régiónak van még hova fejlődnie. Elmondta, hogy sok a kapcsolódási pont a főváros és a Balaton-régió között, hiszen a Balatoni régiót nagyrészben a budapesti lakosok töltik meg nyáron, ezt az időszakot szeretnék kiterjeszteni, és ezen dolgoznak, hogy ne csak a nyári időszakban legyen élet a Balatonon.

Fiáth Attila borszakértő elmondta a Csodálatos Balaton magazinnak, hogy a BalatonBor volt az első tudatos közösségi márka, ami nagyon szépen fejlődik. Attila szerint nagyon fontos, hogy mi van a palackban, és nem csak a címke a lényeg, de a közös egységes brandhez egy egységes borstílusnak is kell társulni. Az idei év volt az első, hogy tudatosan beépítették az origó kóstolót a kiválasztási folyamatba, januárban végeztek egy előkóstolást, amikor minden borász kapott egy visszajelzést a friss boráról, hogy esetleg szükséges e még valamit finom hangolni. Márciusban volt a 2017-es BalatonBor kiválasztása. A borászok maguk választották ki vakon kóstolással, hogy melyek azok a borok amelyek leginkább megtestesítik a BalatonBor koncepcióját.

Fiáth Attila borszakértő, fotó © Török Brigi | CsodálatosBalaton


Laposa Bence hangsúlyozta, hogy az összefogást szimbolizáló termék a Balaton körül gazdálkodók piaci helyzetének javítását, hosszú távon pedig az integrátori rendszer előmozdítását, a balatoni szőlők megújítását és stabil piacok kiépítését célozza.

Laposa Bence, fotó © Török Brigi | CsodálatosBalaton


BalatonBor harmadik évjáratához csatlakozni kívánó pincészetek tételeit úgynevezett origó rendszerű vakkóstolón bírálták el, így idén 28 termelő vehet részt a kezdeményezésben; ők összesen 60 ezer palack BalatonBorral jelennek meg a piacon csütörtöktől.


Dobosi Győző, a Rizling Generáció tagja hozzátette, a következő termékkategória a szűkebb balatoni termőhelyek karakterét bemutató hegyborokkal jön létre, ennek előkészületei már folyamatban vannak.

Dobosi Győző, fotó © Török Brigi | Csodálatos Balaton


Más borvidékeken is körvonalazódik a BalatonBorhoz hasonló összefogás: Villányban már megjelent a RedY bisztróbor, és egyeztetések zajlanak az EgerBor koncepciójával kapcsolatban is.

Török Brigi fotósunk képei az eseményről:

#CsodalatosBalaton Kövess minket Instagramon is!

Használd posztjaidnál a #CsodalatosBalaton hashtaget!