100 kerékpáros pihenőhelyet alakítanak ki a Balaton körül – BalatonBike365
2019. április 26-án Keszthelyen ismertették a BalatonBike365 fantázianevű átfogó Balaton kerékpáros-turisztikai fejlesztést
A résztvevőket Ruzsics Ferenc, Keszthely polgármestere köszöntötte, aki örömét fejezte ki amiatt, hogy a városban tartják ennek a fontos fejlesztésnek a projektindító rendezvényét.
Abban a városban, amely kiemelt helyszíne lesz a fejlesztésnek, hiszen Balatonfüred és Balatonföldvár mellett Keszthelyen alakítanak ki szolgáltató pontot, kerékpáros központot.
Beszédében külön köszönetet mondott Tar Lászlónak, a Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda Nonprofit Kft. Keszthely ügyvezetőjének, “aki nélkül nem biztos, hogy Keszthely ilyen szerepet kaphatott volna a projektben” – fogalmazott Ruzsics Ferenc.
Az egész évben szolgáltatásokat és programokat kínáló balatoni kerékpáros-turisztikai fejlesztésekről bővebben Princzinger Péter, a Magyar Kerékpáros Szövetség (MKSZ) elnöke számolt be.
Az 1,2 milliárd forintos támogatású programról elmondta: a balatoni kerékpáros turisztikai szolgáltatások fejlesztésének keretében a Balaton háttértelepüléseit is érintő kerékpárutakat jelölnek ki, pihenőhelyeket és szolgáltató létesítményeket alakítanak ki. A 2020 végén záruló program révén teljes értékű tavaszi és őszi turisztikai kínálatot kívánnak nyújtani, de téli elfoglaltságokat is kínálnának, amelyekről hatnyelvű tájékoztatást is nyújtanának.
A közös munka a benne résztvevők széles összefogásával idén februárban indult, amikor tizenhárom országos szakmai szervezet rögzítette együttműködési szándékát a fenti célok elérésében. A projekt a beszerzések előkészítésével, bejárásokkal, valamint a releváns kutatások lebonyolításával és kiértékelésével folytatódik, ezt követi majd a megfelelő infrastruktúra kialakítása.
A kerékpáros szövetség elnöke felidézte: kormányzati cél, hogy Magyarország 2030-ra Európa legélhetőbb, legegészségesebb országa legyen, amiben szerepe van a turisztikai szektornak, azon belül pedig a kerékpáros turizmusnak.
A Balaton esetében is az az elképzelés, hogy “365 napos desztináció” legyen, ne csak a hathetes nyári szezonra koncentrálódjon a turizmus.
Princzinger Péter szerint a legfontosabb, hogy ez a projekt egységként tekint a Balatonra, és teljesen önálló turisztikai desztinációként kívánja bemutatni azt a kerékpárosok számára, beleértve annak természeti szépségeit, épített örökségét, valamint a környező települések turisztikai attrakcióit, vagy épp vendéglátását.
A projekt keretében feltérképezik és kijelölik a Balaton térségében – a meglévő 206 kilométeres bringakörúton kívül – a további, várhatóan mintegy 600 kilométernyi kerékpározható útvonalat. Ezek összekapcsolásával egy nagyjából 350 kilométeres “Nagy-Balaton” körutat is kialakítanak a háttértelepülések, az ott lévő szállások, szolgáltatások bekapcsolásával.
Három kiemelt szolgáltatóközpontot, valamint 100 pihenőhelyet alakítanak ki.
Egy készülő adatbázis segítségével hatnyelvű tájékoztatóanyagokat és webes alkalmazást is készítenek a kerékpáros turisták számára. Az elnök szerint látható, vonzó, elérhető, minőségi és könnyen megosztható élményeket kell kínálniuk.
Keszthelyen a Balaton parti Energia tér ad otthont a kiemelt központnak, a balatonföldvári és balatonfüredi helyszín kijelölése még folyamatban van.
A megvalósításban a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt., a Kisfaludy 2030 Turisztikai Fejlesztő Zrt. és a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány is partner – sorolta Princzinger Péter.
Az elnök a projekt szakmai és menedzsment stábjának tagjait is bemutatta, akik röviden összefoglalták feladatkörüket.
Így tudtunk meg egy fontos információt Szilasi Lászlótól, aki a MKSZ részéről a projekt szakmai vezetője. “2020-ban a Giro d’Italia, a világ második legnagyobb kerékpáros körversenye Magyarországról indul. Azon dolgozom, hogy a mostani projektben megvalósuló fejlesztések útvonalának egy jelentős része szakasza legyen ennek a versenynek. Ezzel felhívhatnánk a Balatonra, illetve erre a nagyszabású projektre a világ figyelmét” – emelte ki Szilasi László.