Bakancsban a Papucs-hegyen – a zalai dombok között túráztunk

Fantasztikus idővel búcsúzott a CsodálatosBalatonnál a nyár: vakítóan kék ég, melengető napsugarak és a zöld több mint ötven árnyalatában pompázó természet köszönt el a legmelegebb évszaktól.

Kehidakustányból indulva a Papucs-hegyen barangoltunk a csillagászati ősz kezdete előtti napon.

“Ezernyi völgy. Ezernyi hajlat, ezernyi domb, ezernyi erdősziget. […] Ezernyi hajlék, fehér présházak, vasalt ajtajú öreg borospincék, tündérnyi völgyhajlatok… fekete rigó füttye hinti be a tájat. A tájat mely  hasonlíthatatlan. A tájat, amely egyedülvaló” – írta a Zalai-dombságról a Pulitzer-emlékdíjas erdélyi magyar újságíró, író, Ruffy Péter.

A rövid, 8 kilométeres túránk a Zalai-dombság csak egy mini szegletét érintette, de minden méter visszaigazolta a táj egyedüliségét.

Köves úton, szőlők, gyümölcsösök és szántóföldek között vezetett az utunk.

A 8,10 kilométeres táv csupán 186 méteres szintkülönbséget rejtett magában, néha azért izzasztó kaptatók vártak ránk.

Zala-megye, de egyesek szerint Közép-Európa legöregebb házi berkenye fája mellett is elhaladtunk.

A természet szépségein kívül további kedves képek is mosolyt csaltak az arcunkra.

Akácoson, aranyvesszővel benőtt tisztáson át értünk el a Teréz anya kilátóhoz.

A 270 méter magas dombra épített 12 méteres kilátót 2012-ben adták át Zalaköveskút határában.

Innen már visszakanyarodtunk Kehidakustány felé, s utunk kanyarogva lejjebb és egyben beljebb vezetett a Papucs hegynek nevezett dombon.

Minden kanyar szebbnél szebb nézőpontból tárta fel előttünk a lenyűgöző dombvonulatok lankáit, völgyeit.

Útközben a  “tájidegen” Ikarus buszok depója, melyek – a tábla szerint – felújítás után az Ikarusz emlék & élményparkba kerülnek.

Kehidakustányba visszaérve betértünk a Tájházba, mely előtt fából készített harangláb áll.

A cikkben szereplő fotók 2019. szeptember 22-én készültek Kehidakustány-Zalaköveskút térségben, a Magyar Turizmus Média Kft. tulajdonát képezik, azokat interneten, nyomtatott formában, vagy bármilyen más módon megjelentetni, másolni, közölni tilos. A fentiektől eltérni kizárólag a www.csodalatosbalaton.hu oldal üzemeltetőjének írásos engedélyével van lehetőség.

Summary
Bakancsban a Papucs-hegyen – a zalai dombok között túráztunk
Article Name
Description
Kihasználva a szeptemberi szép időt bakancsot húztunk, és a mesés Zalai-dombság lankái között túráztunk a csillagászati nyár utolsó napján.
Author
Publisher Name
CsodalatosBalaton.hu
Publisher Logo

#CsodalatosBalaton Kövess minket Instagramon is!

Használd posztjaidnál a #CsodalatosBalaton hashtaget!