Felújították az észak-balatoni vasút 1909-ben átadott egyetlen alagútját

A kivitelezés az ütemtervnek megfelelően halad, elkészült a csittényhegyi alagút pályájának korszerűsítése, illetve Balatonfűzfő állomás végleges vágányképe.

Április végére befejeződtek a balatonakarattyai nyíltvonali szakaszon fekvő csittényhegyi alagút átépítési munkálatai. A 1909-ben átadott, 96 méter hosszú alagútban a vasúti pályát 20-40 cm-rel süllyesztették le a szakemberek, annak érdekében, hogy az alagútban a villamos felsővezeték az érvényben lévő előírásoknak megfelelően kiépülhessen, valamint korszerű betonlemezes felépítményt építettek az alagút teljes hosszában.

Balatonakarattya 2020. április 30-én, fotó © Csodálatos Balaton

Az alagútból kiérve rögtön a Balatont látják meg az utazók

Balatonakarattya 2020. április 30-én, fotó © Csodálatos Balaton

Balatonakarattya 2020. április 30-én, fotó © Csodálatos Balaton

Balatonakarattya 2020. április 30-én, fotó © Csodálatos Balaton

 

A nyíltvonalon már több szakaszon megtörtént a horganyzott acéloszlopok állítása, és többek közt Szabadbattyán – Polgárdi Ipartelepek, Polgárdi – Csajág és Balatonalmádi – Alsóörs szakaszokon a felsővezeték is a helyére került.

A következő nagyobb építési ütem a nyári főszezoni időszakot követően, várhatóan 2020 szeptember végén kezdődik. Átépül Polgárdi, Balatonkenese és Alsóörs állomás, valamint befejeződik a felsővezeték-rendszer kiépítése. A beruházás befejezése 2021 nyarán várható, így a főszezoni időszakban már villamosított pályán közlekedhetnek a szerelvények.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság beruházásában valósul meg európai uniós forrásból.

#CsodalatosBalaton Kövess minket Instagramon is!

Használd posztjaidnál a #CsodalatosBalaton hashtaget!