Bámulatos látvány a befagyott balatonfenyvesi kikötő
A balatonfenyvesi kikötő építése során 80 ezer köbméter homokot emeltek ki, és 35 ezer köbméter sziklát használtak fel töltésként.
A kikötő óriási mérete nem valamiféle nagyzási hóbort látványos megnyilvánulása. A Balaton éppen ezen a részen a legsekélyebb. Ahhoz, hogy a kikötőben álló hajók gond nélkül megfelelő mélységű vízre jussanak, legalább 450 méteres mólóra volt szükség.
A fenyvesi kikötő nagyságát leginkább fentről lehet érzékelni. – írja cégcsoportunk hajós, vitorlás szakportálja a HAJOZAS.HU
A kikötőről készült drónfelvételeken feltűnően eltér a mólók közötti és a tó medrében lévő víz színe.
A kikotort meder mélyebb, de a különbségre nem ez a magyarázat. A két moló közötti részen ér a vízhez egy csatorna, – a Rigó-árok – amely huminsavas vizet szállít a tóba a Nagyberek vizéből. A huminsavakat a mezőgazdaságban, gyógyászatban is felhasználják, önmagában ez nem ártalmas.
A cikkben szereplő fotók 2019. február 2-án készültek Balatonfenyvesen, a Magyar Turizmus Média Kft. tulajdonát képezik, azokat interneten, nyomtatott formában, vagy bármilyen más módon megjelentetni, másolni, közölni tilos. A fentiektől eltérni csak a www.csodalatosbalaton.hu oldal üzemeltetőjének írásos engedélyével van lehetőség.
- KÖVESD A CSODALATOSBALATON.HU FACEBOOK OLDALÁT!
- CSATLAKOZZ FACEBOOK CSOPORTUNKHOZ ÉS TÖLTSD FEL FOTÓID TE IS!