Letették az új 67-es út alapkövét, ami még zenélni is fog

Letették az R67-es út alapkövét. Ez lesz az első gyorsút Magyarországon.

Vagyis olyan négysávos, amelyen 110-zel haladhatunk, gyorsforgalmi útnak számít, mint a sztrádák és az autóutak, de akár szintbeni kereszteződést is tartalmazhat. – adta hírül a Fonódó blog

 

A szakma szinte uniszónóban ellenezte a «fapados sztrádákat»” – olvasható a blogon, ahol hozzáteszik, hogy – talán a kritika, talán Tasó László közlekedéspolitikai államtitkár lemondása miatt – a bejelentéskor jövőbeni gyorsútként bemutatott szakaszok némelyike nem lesz az. A hivatalos érvelés szerint olcsóbban építhető gyorsutakat sokan balesetveszélyesnek tartják, mivel „kábé úgy néz ki, mint egy sztráda vagy jobb autóút, egyszercsak mégis nekiszaladunk egy körforgalomnak vagy akár egy piros lámpának rajtuk”.

Az első ütemben megépülő középső szakasz egy részén „az elhaladó autók abroncsa dallamot fog játszani a burkolatba vágott vájatok megfelelő rezgése útján”, méghozzá stílszerűen a Republic 67-es útonját.

Külön érdekesség még, hogy Balatonszemes környékén találkozhatunk majd először az új, hibrid KRESZ-táblával is: a kék táblákkal jelölt autópályák és autóutak, valamint a zöld útirányjelzőkről ismert főutak között lévő gyorsutakat olyan táblával jelölik majd, amelynek „rajzolata megegyezik az autóút kezdetét mutatóval, de színe nem kék, hanem zöld”.

Az út a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából 60 milliárd forintból, európai uniós és magyar források felhasználásával valósul meg. Az építkezés kivitelezője az S+S R67 Konzorcium (Strabag Építő Kft., Strabag AG és Soltút Kft. közös ajánlattevők).

A formabontó aszfaltrész a tervek szerint 2019-re készül el. A fejlesztést követően gyorsforgalmi úton lehet majd közlekedni Kaposvártól az M7-es autópályáig.

#CsodalatosBalaton Kövess minket Instagramon is!

Használd posztjaidnál a #CsodalatosBalaton hashtaget!