Autócsodák Balatonfüreden! 20 elképesztő fotó

A leggyönyörűbb klasszikus autók most Balatonfüreden vannak

Concours d’Elegance névvel illetik a legszebb veterán autókat felvonultató és díjazó kiállításokat, és már nálunk is tartanak ilyet, május 5-7. között negyedszer érkeztek a leggyönyörűbb klasszikusok Balatonfüredre.

A húszas évekbeli Bugattitól a közel harminc éves BMW M3-ig biztos találsz neked tetszőt, a player.hu fotói közül válogattunk a sok milliós autó csodákból.

BMW M3 Cecotto (1989)

Az előbb még veterán autókról volt szó, nem? De, és már az E30-as BMW M3 is megkapta a klasszikus státuszt, ez a példány idén tölti be a huszonnyolcat. Nem egyszerű M3-ról van szó, hanem a limitált szériás Cecotto kiadásról, amit a versenysikerek ünneplésére az akkori sztárpilótáról neveztek el. 215 lóerős motorján a karosszéria színére festették a szelepfedelet, ami ez esetben piros, kék vagy fehér lehet.

Concours De Elegance Balatonfured BMW M3 BALATON.travel

Chevrolet Corvette (1954)

Amerikai autót is találsz a sétányon, mindjárt itt van a Corvette első szériája, amit a brit roadsterek sikere hívott életre 1953-ban. A kétüléses sportkocsi érdekessége volt, hogy itt használtak először a nagy sorozatban gyártott autók között műanyag karosszériát. 3,6 literes soros hathengeres motorja 152 lóerős, ami már akkor is kevésnek bizonyult, ezért a C1-es széria csak két évig maradt gyártásban.

A műanyag karosszéria tartósságát mutatja, hogy ezt a példányt csak műszakilag restaurálták, a külseje eredeti.

Concours De Elegance Balatonfured Chevrolet Corvette BALATON.travel

Ha neked inkább az izomautók jönnek be, akkor ajánljuk figyelmedbe ezt a tűzpiros Ford Mustangot.

Concours De Elegance Balatonfured Ford Mustang BALATON.travel

Sportkocsiból sokaknak a Ferrari az első, és mivel az olasz márka idén ünnepli a hetvenet, három példánnyal is készültek.

Ferrari 308 GTS QV (1983)

Ha a kilencvenes években voltál fiatal, akkor biztosan vágyakozva nézted a Tom Selleck által játszott Magnumot, aki egy ilyen Ferrarival kergette a rosszfiúkat. Ennek az autónak a tulajdonosa is így volt vele, és valóra is váltotta az álmát, ez az 1983-as 308 GTS QV pontosan úgy néz ki, mint a filmes autó, még a bőrkárpit színe is azonos. A GTB kupé mellé 1977-ben mutatkozott be a targatetős GTS, 1982-ben pedig kijött a QV, aminek 2,9 literes V8-asa már hengerenként négyszelepes volt, és 235 lóerőt tudott.

Concours De Elegance Balatonfured Ferrari BALATON.travel

Ferrari 328 GTS (1989)

A 308-as utódja lett a 328, amit 1985-ben mutattak be, és a neve a 3,2 literesre növelt V8-as motor méretét jelöli. A 270 lóerős modell csak négy évig volt gyártásban, utána máris érkezett a 348-as Ferrari. Ez a példány az utolsók közül való, és már akkor, 1989-ben blokkolásgátlóval szerelték fel.

Nem csoda, hogy ilyen gyönyörű, hiszen eddig mindössze 26 ezer kilométert futott, a fényezés és a bőrbelső is eredeti.

Concours De Elegance Balatonfured Ferrari 328 GTS BALATON.travel

Concours De Elegance Balatonfured Ferrari 328 GTS Tagore Setany BALATON.travel

Hoffmann & Novague R200

A világ többi Concours d’Elegance eseményén is felvonulnak különleges prototípusok a veteránok mellett, és már a balatonfüredi eseménynek is van ilyen kiállítottja. A Hoffmann & Novague nevét még biztosan nem ismered, de azt talán már hallottad, hogy a Škoda 130 RS versenyautó elkészültének negyvenedik évfordulójára épített egy sportkocsit a cseh cég.

Concours De Elegance Balatonfured Skoda 120 Hoffmann Tagore Setany BALATON.travel

Az alapokat az előző Audi R8 adta, így a 430 lóerős V8-as motor is onnan származik, ezzel pedig 4,5 másodperc alatt gyorsul százra és 300 km/órával is száguldhat.

Az Audi-rokonság sok helyen tetten érhető, például az utastérben, míg a hátsó lámpák egy Lamborghini Gallardóról, az eredeti Škodát idéző kerek fényszórók pedig egy Bentley-ről származnak. A R200-at egyedi megrendelésre bárkinek megépítik, akinek tetszik, és aki hajlandó adni érte 60-70 millió forintot.

Concours De Elegance Balatonfured Audi R8 Skoda 120 Hoffmann Tagore Setany BALATON.travel

Ha már csehek, van még itt egy pár érdekesség tőlük, egy Praga, egy Aero és két Wikov is, mind a harmincas évekből, amikor még náluk is virágzott az autóépítés.

Concours De Elegance Balatonfured Cseh Aero Tagore Setany BALATON.travel

Concours De Elegance Balatonfured Cseh Vikov Tagore Setany BALATON.travel

Concours De Elegance Balatonfured Cseh Wikov Tagore Setany BALATON.travel

Concours De Elegance Balatonfured Cseh Wikov Oldtimer Tagore Setany BALATON.travel

Maserati Mistral (1964)

Ennek a Maseratinak nincs versenymúltja, a Mistral eleve kényelmes túrakocsinak épült. A formáját Pietro Frua rajzolta meg, 3,7 literes, soros hathengeres motorja 354 lóerős. Ez a példány az elsők közül való, és a felújítása során, amit csak lehetett, azt megtartották, így a belső része nagyrészt eredeti.

Concours De Elegance Balatonfured Maserati Mistral Tagore Setany BALATON.travel

Porsche 912 (1968)

Mondhatnád, hogy de hiszen ez egy 911-es, de nem tévedünk, ez valóban egy Porsche 912.

A 356-os utódjaként bemutatott 911-es jóval nagyobb, erősebb, és ebből eredően drágább is volt az elődjénél, ezért 1965-ben bemutatták a kisebb motorral szerelt modellt, a 912-est. A 356-ból származó 1,6 literes, négyhengeres bokszermotorja 90 lóerős volt, amivel 12 másodperc alatt gyorsult százra, és 184 km/óra volt a végsebessége.

Concours De Elegance Balatonfured Porsche 912 Tagore Setany BALATON.travel

Innocenti Mini Cooper (1974)

Még egy autó, amit nem úgy hívnak, ahogyan ismered: ez egy Innocenti. A harmincas években alapított milánói gyártó a második világháború után a Lambretta robogókat gyártotta, majd amikor az érdeklődés csökkenni kezdett, 1966-ban megkezdték a Mini gyártását licensz alapján. Ebben a példányban a Mini legnagyobb, 1275 köbcentis négyhengerese dolgozik 66 lóerővel.

Az Innocenti kivitel ezen kívül elegánsabb és jobban felszerelt is volt, a kialakítása az olasz ízlést tükrözte.

Concours De Elegance Balatonfured Mini Cooper Innocenti Tagore Setany BALATON.travel

Nem véletlen, hogy több Minit állítanak ki a Balatonnál, hiszen idén ötven éve, hogy 1967-ben egy éppen ilyen Cooper S megnyerte a Monte-Carlo-ralit.

Mini Cooper S (1964)

Ez a példány egy replika, ami egy másik győztes versenyautó mintájára készült: 1965-ben pontosan ilyen Minivel nyerték meg a München-Bécs-Budapest ralit. A pilóta a repülő finnként is ismert Rauno Aaltonen volt, aki 2012-ben aláírásával látta el egykori versenyautójának replikáját.

1293 köbcentis motorja 90 lóerős, és a bőrszíjjal rögzített motorházfedéltől egyszerűen elolvadtunk, annyira stílusos.

Concours De Elegance Balatonfured Mini Cooper S Monte Carlo Rally Tagore Setany BALATON.travel

A három és fél Bugatti

A végére jöjjön az elején beharangozott három és fél Bugatti, amiből kettő idén is saját lábán gördült be a balatonfüredi Anna Grand Hotel elé a kiállítás előtti este. Az 1924-ből származó T40, az 1929-es T44 és az 1932-es T49 három csodálatos nyolchengeres túrakocsi, amelyek egymás mellett sorakoztak fel, bámulatos részleteiken, megkapó eredetiségükön sokáig lehet időzni.

Concours De Elegance Balatonfured Bugatti 1924 Tagore Setany BALATON.travel

Concours De Elegance Balatonfured Bugatti 1924 Muszerfal Tagore Setany BALATON.travel

Concours De Elegance Balatonfured Bugatti 1924 Motor Muszerfal Tagore Setany BALATON.travel

És melyik a fél? Ez a Bugatti 57 Atlantic. De hiszen ez tökéletes állapotban van! Mégsem számít igazi Bugattinak, hiszen nem eredeti, hanem replika.

Nem véletlen, ugyanis a világ legszebb autójának is megválasztott Atlantic az egyik legritkább és legdrágább autó is, 25 millió dollárt érne. A replikája is csodás példány, és már egymillióból kijön, dollárban persze.

Concours De Elegance Balatonfured Bugatti 57 Atlantic Tagore Setany BALATON.travel

Concours De Elegance Balatonfured Bugatti 57 Atlantic Anna Grand Tagore Setany BALATON.travel

Concours De Elegance Balatonfured Bugatti 57 Atlantic Replika Anna Grand Tagore Setany BALATON.travel

3,25 literes soros nyolchengeres motorja 135 lóerős, és ha a modern Bugattival való rokonságot keresed, a bogárhátú forma és a hat kipufogóvég megadja a választ.

Ha ezeket a csodákat élőben is megnéznéd, május 7-én vasárnap is felsorakoznak a balatonfüredi Tagore sétányon, sőt, egyenesen vörös szőnyegen vonulnak majd be, és az is kiderül, melyik példányok nyerik a legszebbeknek járó díjakat. Ott a helyed!

( player.hu )

#CsodalatosBalaton Kövess minket Instagramon is!

Használd posztjaidnál a #CsodalatosBalaton hashtaget!