2019-re megépül a 110 kilométeres Budapest – Balaton bicikliút
fotó © Hotel Aranysas
Az ígéret szerint 2019-re megépülhet a fővárost a Balatonnal összekötő bicikliút.
A következő két évben “soha nem látott mértékű”, kerékpáros turizmust érintő fejlesztés valósul meg Magyarországon.
Révész Máriusz, a kerékpározásért és az aktív kikapcsolódás fejlesztésével és népszerűsítésével összefüggő feladatok ellátásáért felelős kormánybiztos elmondta: 2019-re elkészül a Budapestet a Balatonnal összekötő kerékpárút. Kiemelte, hogy a Balatont kis forgalmú utakon kijelölt kerékpárutakon keresztül össze kell kötni Kaposvárral és Péccsel is. Ezzel a megoldással alakítottak ki korábban kerékpárutat Győr és Balatonfüred között – tette hozzá.
A 110 kilométeres Budapest-Balaton bicikliút pontos költségek még nem ismertek, de kilométerenként 80-100 millió forinttal számolva vélhetően 8-10 milliárd forintba fog kerülni.
Révész Máriusz az új európai bicikliúttal kapcsolatban elmondta, hogy a nyomvonal a Bodeni-tótól indulva, Ausztrián keresztül haladva, Magyarországon az Őrséget, a Balatont, a Velencei-tavat, Budapestet, Egert, Hortobágyot és a Tisza-tavat érintve Debrecenig haladna. Hozzátette, hogy reményei szerint később két keréken Székelyföld vagy akár a Fekete-tenger is elérhető lesz majd.
Kevés információ áll rendelkezésre a magyar kerékpáros életről, az utak kihasználtságáról, ezért a fejlesztési stratégiában számos helyen mérhetővé tennék a biciklis közlekedést. Jövőre írják ki a közbeszerzést a mérőberendezések beszerzésére, telepítésére – mondta Révész. A mérőhálózat kiépülését követően kétévente végeznének turisztikai méréseket, a köztes időben pedig a mindennapi kerékpáros közlekedést mérnék.
Szőke József a Mérföldkő Közlekedési Fejlesztő és Szolgáltató Kft. tulajdonosa elmondta, hogy teljesen magyar fejlesztésű fogalomszámláló berendezést készítettek, amely ultrahangos eljárással működik. A rendszer előnye, hogy az utak roncsolása nélkül kiépíthető, illetve gyorsan telepíthető fix és mobil módon is. A helyszínen és online módon gyűjthetők az adatok, amelyek a forgalom irányát, nagyságát, az elhaladók számát mutatják, de a rendszer képes megkülönböztetni a gyalogost a kerékpárostól és a különböző időjárási körülmények alapján is szűrhetők a mért adatok – írja az MTI.